Mindset, een boek dat je aan het denken zet

Fardau 11 juli 2019
Toen ik met het lezen van dit boek begon stoorde ik mij er eerst wat aan dat de statische mindset zo bekritiseerd werd en de op groei gerichte mindset zo werd opgehemeld. Ik dacht namelijk dat je als persoon OF een persoon bent met een statische mindset OF een persoon bent met een op groei gerichte mindset. Omdat ik de statische mindset bij mijzelf herkende voelde dat natuurlijk niet fijn. Toen ik verder las in het boek begreep ik dat je niet over alle onderwerpen en dingen in het leven dezelfde mindset hoeft te hebben. Zo ontdekte ik van mijzelf dat ik op het gebied van relaties blijkbaar absoluut geen statische mindset blijk te hebben, maar dat er op andere vlakken absoluut nog vooruitgang te boeken is door te switchen naar de op groei gerichte mindset. Dit boek is dus een eyeopener voor mij gebleken en doet je echt beseffen hoe vaak veel mensen in de statische mindset vervallen en hoe belangrijk het is om dit niet te doen.

Ik vond het boek niet heel makkelijk weglezen omdat het soms wel wat veel van het goede was: heel veel voorbeelden en soms wat Amerikaans (mijn kennis van grote Amerikaanse bedrijven en hun CEO's is met sprongen vooruit gegaan ;) het gaf soms bijna het gevoel dat het een studieboek wasmaar ik vond het toch de moeite waard om het uit te lezen. Het heeft zeker indruk gemaakt en ik ben van plan om mij goed bewust te blijven van mijn mindset.
Tip: lees het boek hoofdstuk per hoofdstuk en leg af en toe even opzij om niet 's nachts nog te dromen over statische vs op groei gerichte mindset :)

Meer recensies van Fardau