Verhaaltje voor tussendoor

Fardau 20 juni 2021
Dit is het tweede deel in de serie ‘ De heksen van Westwick’ en mijn eerste boek dat ik gelezen heb van Colleen Cross. Eerlijk gezegd viel het me een beetje tegen. Het boek is prima te lezen als een op zichzelf staand verhaal, maar ik vond het (zelfs voor een fantasy boek) nogal ongeloofwaardig en sommige stukken nogal vergezocht. Het ging tussen de verhaallijn door over de reis van hoofdpersoon Cendrine en haar moeder en tante naar Las Vegas en hun verblijf daar, vooral veel over de verschillen van inzicht van Cendrine en haar tante Pearl over het gebruik van heksenkrachten , maar hoe die krachten dan kunnen worden aangewend blijft nogal vaag. Het verhaal leest makkelijk weg en bevat humor en een vleugje romantiek. Al met al een aardig verhaaltje, maar echt niet meer dan dat.
Ik twijfel erg of ik nog een ander deeltje uit de serie een kans moet geven..

Een ding waar ik me los van het verhaal behoorlijk aan gestoord heb is de slechte eindredactie. Het verhaal zit vol met typefouten. Veel woorden waar letters missen, duidelijk niet goed nagelezen.

Meer recensies van Fardau