Alles draait om kerst

Femleest 25 november 2023
Alles draait om kerst geschreven door Iris Visser is weer een hilarische feelgood uit de hand van deze schrijfster. Een verhaal waarbij de schrijfster jou weer hardop weet te laten lachen. Want humor is een ding wat zeker veel aanwezig is in dit verhaal. Het weet je dan ook helemaal op te beuren als je even wat minder lekker in je vel zit. Holly en Olivier gaan jou de tijd van je leven geven tijdens het lezen van dit verhaal. Een hele grote aanrader om te gaan lezen vlak voor of tijdens de kerstdagen!

In ‘Alles draait om kerst’ volg je het leven van Holly, ze is werkzaam voor het programma alles draait om liefde en gaat altijd met veel plezier naar haar werk. Ze kijkt al jarenlang uit naar promotie tot eindredacteur en wanneer haar baas eindelijk besluit om met pensioen te gaan is dit haar grote kans. Maar dan komt Olivier Wolfs, zoon van de mediamagnaat John Wolfs om de hoek kijken. Het lijkt hem namelijk ook wel een leuke functie toe waardoor Holly haar kans als sneeuw voor de zon ziet verdwijnen. Maar dan krijgt ze de kans om te bewijzen dat zij de beste is door een kerstspecial voor de jaarlijks terugkerende kerstaflevering van ‘Alles draait om kerst’ te maken. Holly doet er alles aan om haar rivaal te verslaan, want een ding is zeker, ze kan Olivier niet uitstaan. Ze hebben deze eigenschap gemeen, want die rivaliteit komt van beide kanten of gaat de magie van kerstmis hier verandering in brengen?

Wat was het een genot om dit verhaal te mogen lezen. Al vanaf de eerste bladzijde word je meegenomen in een geweldig eerste hoofdstuk die jou doet smaken naar meer. Wat was het leuk om het leven van Holly te volgen in de televisiewereld. Het was dan ook erg tof om naast het liefdesleven van Holly een kijkje achter de schermen te kunnen krijgen.

Zoals we gewend zijn van Iris Visser, heeft zij een ijzersterk gevoel voor humor die ook in dit verhaal weer terug naar boven komt. Je zit dan ook vaak hardop te lachen tijdens het lezen. Het is namelijk zo beeldend geschreven dat je het ook echt voor je ziet gebeuren. Dit verhaal vind ik dan ook een hele grote kanshebber om ooit verfilmd te worden tot een hilarische kerstfilm.

De haat die er tussen Olivier en Holly hangt is erg vermakelijk om te lezen. Al is er naast al die haat ook ruimte voor de liefde. En dan heb ik het over het item dat Holly wil gaan organiseren voor de kerstspecial, want wat is dit superleuk bedacht. De twee oudjes die hiervoor in aanmerking komen gaan zeker weten je hart stelen tijdens het lezen, wat heb ik van deze twee personages genoten.

Alles draait om kerst is een prachtig, hilarisch en liefdevol verhaal waarbij je heerlijk weg kunt zwijmelen. Een verhaal die iedereen gelezen moet hebben zo vlak voor de kerstdagen. Want dit is het ultieme boek die jou helemaal in de kerststemming weet te brengen.

Deze recensie is eerder verschenen op de website van Femleest

Meer recensies van Femleest