Een dag om nooit te vergeten

Femleest 09 april 2024
Een dag om nooit te vergeten geschreven door Jill Mansell is opnieuw een heerlijk verhaal zoals we van deze schrijfster gewend zijn. Zoals altijd bij boeken van Jill Mansell moet ik weer even wennen aan de vele personages die aan bod komen, maar zodra je die eenmaal goed hebt leren kennen is het verhaal echt weer genieten. Het heeft weer precies de juiste hoeveelheid liefde, humor en vriendschap die dit boek tot een echte feelgood maken.

In ‘Een dag om nooit te vergeten’ volg je het verhaal vanuit meerdere perspectieven. Lottie is aanwezig op de bruiloft van Freya en Cameron en komt daar iemand tegen uit haar jeugd waarvan ze had verwacht dat ze hem nooit meer zou tegenkomen. Hun laatste kus was de beste uit haar leven, wat uit had kunnen lopen tot een prachtig liefdesverhaal. Maar door een vervelend toeval werden ze gedwongen om uit elkaar te gaan. Tot ze hem weer onverwachts tegenkomt. Dan is er nog Ruby, ze dacht dat ze gelukkig was met haar man Peter, die ook nog eens de dominee is bij dezelfde bruiloft. Ze heeft hem altijd gesteund in wat hij doet, maar dan komt ze erachter dat hij al een aantal maanden tegen haar heeft gelogen. Een bruiloft die meer kapotmaakt dan je lief is maar die uiteindelijk ook uitloopt tot prachtige liefdesverhalen.

Zoals bij elk boek van Jill Mansell is het voor mij eerst altijd even wennen aan alle personages. Er zijn dan ook altijd meerdere verhalen aanwezig in een boek van Jill Mansell. Maar zodra je die allemaal goed hebt leren kennen is het zo genieten. Ondanks dat het boek aan de buitenkant laat blijken dat dit verhaal om een bruiloft draait, is dat juist maar voor een heel klein deel aanwezig. Het verhaal eromheen neemt veel meer in beslag en dat is ook helemaal prima. Maar ik had er totaal andere verwachtingen van, het is dus juist wel leuk dat dit heel anders blijkt te zijn.

Ik heb erg genoten van het verhaal over Ruby, hoe zij alles maar even over zich heen laat komen en daar sterker uit blijkt te komen. Wat een stoere vrouw is zij toch. Maar ook het verhaal tussen Lottie en Max gaf mij vaak een glimlach op mijn gezicht. Het heerlijke geplaag in het begin liet mij zelfs af en toe hardop lachen.

‘Een dag om nooit te vergeten’ is weer een heerlijke feelgood zoals we van Jill Mansell gewend zijn. Het bevat alles wat een feelgood nodig heeft en na het lezen van de laatste bladzijde kun je het boek met een hartverwarmend gevoel dichtslaan. Ik heb erg genoten van de hoofdpersonages, maar ook de andere personages gaan jou veel plezier geven tijdens het lezen van dit boek. Op naar nog meer van deze prachtige boeken uit de hand van Jill Mansell.

Deze recensie is eerder verschenen op Femleest

Meer recensies van Femleest