Hilarisch

Femleest 11 januari 2024
Vlieg met me mee geschreven door Annette van Zuijlekom-de Zeeuw is een vermakelijke feelgood waarin de liefde centraal staat. Maar daarnaast weet de schrijfster ook behoorlijk wat drama toe te voegen die de familie met zich mee brengt. Een verhaal waarbij je van begin tot eind zult gaan smullen van de liefde die met moeite opbloeit tussen de twee hoofdpersonages.

In ‘Vlieg met me mee’ volg je het leven van Sasha, ze is werkzaam als stewardess en heeft het erg naar haar zin bij Adam Airlines. Ze heeft na een jarenlange relatie deze helaas moeten beëindigen. Wel heeft ze een doel, ze wil voor het einde van het jaar tenminste een one night stand hebben gehad. Maar dat gaat niet zo makkelijk als ze had gehoopt, totdat ze per toeval een knappe copiloot ontmoet. Wanneer hij zelfs om haar telefoonnummer vraagt, lijkt het voor haar wel heel gemakkelijk gemaakt. Maar dan komt Adam erachter dat Sasha een stewardess is. Hij wil namelijk zijn werk en privé gescheiden houden en houdt Sasha sindsdien op afstand. Maar Sasha laat deze kans niet zomaar voorbij gaan en wanneer Adam eindelijk de knop durft om te draaien, weet Sasha het hem moeilijk te maken. Wat zorgt voor veel hilarische scenes.

Wat was het weer een genot om een boek van Annette te mogen lezen, haar schrijfstijl is altijd zo prettig om te lezen en voor je het weet ben je halverwege het verhaal. Wat hebben Adam en Sasha mij veel plezier gegeven tijdens het lezen. En wat hebben zij een avontuur beleefd wat betreft hun prille relatie. De weg daarnaartoe was erg hilarisch om over te lezen, ik heb dan ook vaak hardop zitten lachen.

Het verhaal rondom de ouders van Adam vond ik soms best pittig om over te lezen, je krijgt dan ook al gauw medelijden met Adam, aangezien hij al veel heeft moeten meemaken. Wanneer je denkt te weten hoe zijn jeugd is geweest, komt de schrijfster met nog een plottwist die je totaal niet aan ziet komen. Deze twist gaf een erg leuk en zelfs nog spannend einde aan het verhaal.

Ik zal zelf nooit een voet in een vliegtuig zetten, maar wat was het leuk om op deze manier op zoveel verschillende plekken te mogen komen. En met daarbij het drama wat zowel Adam als Sasha allemaal met zich meebrachten, maakt dit verhaal tot het ultieme feelgood verhaal.

Doordat dit verhaal door zowel Sasha als Adam wordt verteld, leer je ze beide heel erg goed kennen. Waardoor je ook al heel snel diep het verhaal in wordt getrokken. Zelfs zo erg dat je de omgeving om je heen even helemaal vergeet en heerlijk kunt genieten van dit verhaal vol met liefde, familie, vriendschap en drama. Een aanrader als je het mij vraagt. Ik kijk alweer uit naar het volgende boek uit de hand van deze schrijfster.

Deze recensie is eerder verschenen op de website van Femleest

Meer recensies van Femleest