Geweldig!

Femleest 21 september 2023
Foodtruck on fire is het derde (los te lezen) deel in de geweldige foodtruck serie geschreven door Saskia M.N. Oudshoorn. Opnieuw een prachtig verhaal uit de hand van deze schrijfster, het lijkt wel alsof deze serie per boek nog beter en mooier wordt. Want wat heb ik intens genoten van dit prachtige verhaal. Een boek die jou raakt met veel liefde, maar ook op emotioneel vlak jou een traantje laat wegpinken. Telkens als ik het boek weg moest leggen, keek ik alweer uit naar mijn volgende leesmoment.

In ’Foodtruck on fire’ volg je het leven van Sanne, zij runt een goedlopende kapperszaak Ze vindt het dan ook heerlijk om met uiterlijk bezig te zijn, zo ook met die van haarzelf. Daarnaast heeft ze sinds kort een relatie met Rowèn, die een patatfoodtruck heeft. Wanneer ze bij een familiebijeenkomst van Rowèn, zijn broer Marnix ontmoet, komt ze erachter dat hij twee mini-varkentjes heeft en niks aan zijn uiterlijk doet. Ze heeft dan ook totaal geen klik met hem, totdat ze hem beter leert kennen. Op den duur weet ze dan ook niet meer wat ze moet doen. Is Rowèn wel de juiste man voor haar? Want hoe meer ze met Marnix om gaat, hoe meer ze daarover gaat twijfelen. Ze zal toch een keuze moeten maken, maar of dat wel de juiste is?

Wat was het een genot om dit verhaal te lezen. Al vanaf de eerste bladzijde word je met een sneltrein vaart door dit boek heen getrokken. Het is dan ook heel moeilijk om dit boek even weg te leggen, omdat het zo prettig wegleest. De schrijfster heeft een aantal prachtige personages op papier weten te zetten, die jou veel plezier geven tijdens het lezen.

Je leeft tijdens het lezen erg mee met Sanne en wordt nieuwsgierig naar welke keuzes ze gaat maken. Ze is een lieve vrouw die voor iedereen klaar wil staan, maar daarbij vergeet ze zichzelf wel eens. Marnix is een superlieve man, die je gaandeweg het verhaal steeds beter leert kennen. En zo ook steeds iets meer over zijn verleden, waardoor je beter gaat begrijpen waarom hij in het begin zo stug overkomt.

Rowèn was mijn minst favoriete personage, al vanaf het begin had ik geen goede klik met dit personage. Hoe hij Sanne soms behandelde vond ik ook niet fijn. Maar Marnix maakt dit weer helemaal goed met zijn prachtige karakter. En dan nog die lieve kleine Iris, die jou hart gaat veroveren tijdens het lezen.

Wat was het fijn om deze personages beter te leren kennen en hun avontuur te mogen lezen. Ik heb met zoveel plezier dit boek gelezen, maar zat af en toe ook met vochtige ogen te lezen. Saskia heeft alle emoties die dit boek met zich meebrengt zo goed met elkaar weten te verweven. Hierdoor krijg je een echt feelgood gevoel bij dit verhaal en sla je de laatste bladzijde om met een glimlach op je gezicht. Ik weet niet of dit het laatste deel in de serie gaat zijn, maar ik zou graag nog eens terug komen bij alle lieve foodtruckeigenaren.

Meer recensies van Femleest