Een rollercoaster aan emoties

Floor Flawless 25 september 2020
Je begint met dat Ada in Roosendaal is voor haar studie, wat haar ouders niet weten. Haar ouders weten niet dat het filiaal in Middelburg gesloten is en Ada houdt nog steeds de schijn op dat ze in Middelburg studeert. Maar dan loopt ze ineens tegen het probleem aan dat er ineens geen saldo meer op haar rekening staat en ze zal toch naar huis moeten… Niet wetende wat ze moet doen belandt ze in het Griekse restaurant Mythos, waar ze Belen leert kennen. En vanaf dan kun je niet meer stoppen met lezen….

Je leert Ada kennen en ook de gemeenschap waarin ze zich bevindt. De normen en waarden waarmee ze is opgevoed komen aan bod en je komt te weten dat ze nogal geïsoleerd is opgevoed. Mensen die niet tot de gemeenschap behoren worden als ‘slecht’ bestempeld. Heel heftig dus! En dan haar man, waarmee ze moet trouwen. Haar vader wil dat ze met hem trouwt, ook al is hij 10 jaar ouder dan haar en al eens gescheiden (scheiden is een zonde). Het is de zoon van de oude dominee, dus een gerespecteerd man. Maar hoe meer ze met Belen en zijn familie omgaat, hoe groter haar twijfels worden omdat ze ziet dat het ook anders kan. In het restaurant voelt ze zich een totaal ander persoon. Kortom haar leven komt op z’n kop te staan.

Hoe het verder loopt en wat er allemaal gebeurt verklap ik natuurlijk niet, daarvoor moet je zelf het boek lezen. Maar wat ik wel kan vertellen is dat ik zowel heb moeten huilen als moeten lachen om dit boek. Ook haalden de gebeurtenissen soms het bloed onder mijn nagels vandaan, terwijl het me op andere momenten weer liet smelten.

Ik raad het zeker aan als je van romantische boeken met een diepere laag houdt. En hoewel het boek een serieus onderwerp heeft, is er ook genoeg humor in te vinden, zodat het niet een te zwaar verhaal wordt.

Meer recensies van Floor Flawless