Mooi geschreven

fr0do 07 augustus 2020
Een mooi geschreven boek echter moest ik mijzelf er echt aan toe zetten om het te lezen. Het boek is geschreven in verschillende verhalen. Kort worden levens beschreven van "bewoners" van de begraafplaats het veld. Voor het merendeel vond ik het behoorlijk deprimerend maar hij wist de korte levens verhalen goed over te brengen en je krijgt ook wel een connectie met de personages.

Wat ik wel heel knap vind van deze schrijver is dat hij iedere personage wel iets boeiends kon meegeven of zo wist te beschrijven dat je echt een beeld van het personage krijgt.
Een goed boek zorgt er in mijn mening altijd voor dat je weet hoe een personage er in jouw hoofd uitziet en dat weet deze schrijf in ieder verhaal wel te doen.

Na het lezen van dit boek ga je je ook afvragen, welk verhaal wordt er over mijn leven verteld als het einde daar is? Het boek doet je dus echt wel nadenken over het leven dat je tot nu toe leidt en de keuze die je hebt gemaakt, dat vind ik knap dat een schrijver dat weet over te brengen.

Echter eerlijk is eerlijk, je moet ervan houden. Zelf hou ik wel van boeken die je laat nadenken zoals bijvoorbeeld Paulo Coelho maar toch op de een of andere manier weet deze schrijver mij niet op die manier te boeien.
Ik vond het boek dan ook meer deprimerend dan inspirerend maar wellicht is dat mijn persoonlijke opvatting geweest.

Hierbij wil ik dan wel aangegeven, krijg je het boek van iemand lees het dan ook zeker. Ook al is het niet jou ding, het is mooi geschreven en als je van mooie zinnen houd dan is het veld het zeker waard.
Ik ben blij dat ik met de leesclub mocht meedoen ook al was het niet helemaal mijn ding.

Meer recensies van fr0do