Horror of toch young adult?

fr0do 09 november 2021
Momenteel bijna klaar met Orakel van Thomas Olde Heuvelt. Wat begon als een horror veranderd in een young adult geschreven door een puberende tiener die termen als perv en fucker. Net als bij echo erger ik mij mateloos aan de schrijfwijze van Thomas. Het is een vermakelijk boek en wanneer je uit een oogpunt van een 13 jarige verwacht je natuurlijke tiener termen maar wanneer de volwassenen dat ook gaan doen wordt het wel een beetje zielig. Hex was top, echo evenals orakel vermakelijk maar zwak einde. Ik denk dat Thomas zich moet gaan afvragen wat hij wil gaan schrijven, horror of young adult. Hij wordt veelal bestempeld als de Nederlandse Stephen King maar na zijn twee laatste boekenis dat toch wel een belediging voor King.

Meer recensies van fr0do