Stichting autosport houdt de herinnering levend

Frans van Tilburg 09 februari 2021
De biografie van Wim Loos die begin vorig jaar verscheen, uitgegeven door de Stichting autosport.nl, is een belangrijk boek voor mensen die geïnteresseerd zijn in de geschiedenis van de autosport in Nederland, en met name die mensen die die begintijd in de jaren 50, 60 en 70 hebben meegemaakt als toeschouwer.
Naast de nostalgie, gelukkig ook veel foto's in dit boek, ook veel, voor zover ik kan beoordelen eerlijke informatie over de veelbelovende, talentvolle Zandvoortse coureur, die helaas verongelukte voordat hij zijn talent echt kon laten zien.
Een gespecialiseerde uitgave, maar wel een die ik als liefhebber achter elkaar heb uitgelezen.
Het is overigens ook de moeite waard om de website van de stichting te bezoeken en alvast in te tekenen op hun volgende uitgave over Ab Goedemans, ook al zo'n vergeten te vroeg gestorven held uit de kindertijd van de Nederlandse autosport. (www.autosport.nl).
Ik ben blij dat iemand me wees op deze stichting, wellicht zijn er onder de bezoekers van Hebban nog meer mensen die een groot deel van hun jeugd op het Circuit van Zandvoort hebben doorgebracht. Boek en site worden zeer aanbevolen voor deze niche groep.

Meer recensies van Frans van Tilburg