Weer een geslaagd deel in de Bob Evers serie

Peter de Zwaan is er met deel 66 van de Bob Evers serie: Valstrikken in en om een Veluwse villa weer in geslaagd een leuk vervolg te schrijven in deze oeroude reeks.
Dit deel is het derde en laatste deel van het avontuur dat begon met deel 64: Bliksemacties bij de Buurserbeek.
Ook hier weer een snelle opeenvolging van actiescenes en verwarrende verwikkelingen, elementen die in alle Bob Evers boeken voorkomen.
natuurlijk ook hier meer jeugdsentiment dan wat anders, maar dat past ook bij mijn leeftijd.
Gewoon aanbevolen voor iedereen die in zijn jeugd genoot van de Bob Evers boeken, of het nu de bekende gebonden boeken met stofomslag betreft, of voor de iets jongere mensen onder ons de geel rode pockets, is dit een waarde volle aanvulling. Het uiterlijk past bij de pocketuitgaven uit de jaren 70 en 80, weer geel en rood, maar nu met een foto in plaats van een tekening op de omslag.
De karakters worden steeds uitgesprokener, Arie Roos wordt nog steeds dikker en slimmer, Jan Prins wordt steeds zuiniger en Bob Evers blijft pragmatisch en maar faalt vaker dan vroeger.
Het halfopen einde geeft eventueel nog de mogelijkheid van een vervolg, maar gezien de omslag tekst is dat eventuele vervolg niet deel 67. Maar wellicht vergis ik me daarin. Als dat zo is hoort u dat als ik mogelijk iets schrijf over deel 67:: De laarzenvrouw van Lerwick.
Voor de liefhebbers: De boeken zijn te bestellen bij Uitgeverij Zwarte Zwaan.

Meer recensies van Frans van Tilburg