A touch of malice

De uitgave is prachtig en het verhaal nog beter. Persephone maakt een persoonlijke groei door tijdens de boeken. In de eerste twee delen is zij impulsief, koppig en egoïstisch, maar in dit boek heeft zij een persoonlijke groei gemaakt. Het verhaal wordt elk deel beter.

Hades en Persephone zijn verloofd, maar niet iedereen is hier blij mee. De moeder van Persephone, Demeter, staat het niet toe dat Persephone met Hades gaat trouwen. Demeter roept een grote sneeuwstorm af over heel Nieuw-Griekenland. Deze zal zij pas opheffen wanneer Persephone de verloving verbreekt.
Door de gevolgen van de sneeuwstorm komen de Olympiërs tussen Persephone en Demeter.
Je maakt kennis met meerdere Goden, hun krachten en geschiedenis, ook de dynamiek tussen de Goden is duidelijk beschreven. De toekomst ligt in de handen van de Goden. Krijgt Persephone de zegen om te trouwen met Hades, de God van de Onderwereld? Of verbieden zij de verloving en krijgen ze met Hades te maken? Eén ding is zeker: er komt oorlog.

Hermes en Apollo zijn wederom van de partij. Beide personages vullen het verhaal goed aan. De verhaallijn heeft een goede opbouw en het verhaal wordt elk boek beter. Bij dit boek merk je niet alleen een persoonlijke groei van Persephone, maar ook van de schrijfster.
De geschiedenis van de Goden die tijdens het verhaal gebruikt word, vind je achter in het boek terug met uitleg, waardoor het verhaal meer betekenis krijgt.

Scarlett St. Clair is geweldig in cliffhangers schrijven. Dit einde...ik moet deel vier lezen.

Meer recensies van Gabriella Carmen Martinez