Kil - Mel Wallis de Vries

Gabrielle18 17 augustus 2022
De hoofdpersoon Tyrza wordt goed neergezet. Ik kan me heel goed in haar verplaatsen. Haar angst en overlevingsdrang worden heel goed beschreven, waardoor je echt met haar meeleeft. Een enkele keer lijkt ze de moed op te geven en worden haar gedachten erg goed verteld. Daarintegen vind ik de personage van de dader, Jonathan, minder goed neergezet. Ik kan me niet in hem verplaatsen en vind zijn motivatie om Tyrza te willen doden, ongeloofwaardig.

Het boek leest makkelijk weg. Je voelt de kou van de koecel en de angst van Tyrza.
Het is erg spannend en je wil graag weten hoe het afloopt. Ik had het vrij snel uit. Het is een dun boekje in tegenstelling tot andere boeken van Mell Wallis de Vries. Wellicht wilde ze hiermee de minder gemotiveerde lezers aantrekken.

Meer recensies van Gabrielle18