Verdacht by Carry Slee

Gabrielle18 17 augustus 2022
Tess en haar vrienden krijgen een opdracht van school om in verschillende buurten mensen te gaan interviewen. Dat doen ze in de buurt bij de juwelierszaak. De volgende dag is op het nieuws dat diezelfde juwelierszaak is beroofd. En ook nog rond hetzelfde tijdstip. Als ze later de beelden terug kijken en inzoomen op de juwelierszaak zien ze daar een auto. Ze besluiten dit bewijs naar de politie te brengen. Maar met dit bewijs lijkt Tess haar vader schuldig te zijn. Is dit echt of moet dit expres zo lijken? Verder vindt de politie geen ander bewijs dus haar vader is en blijft de hoofdverdachte. Ondertussen is in de hele stad bekend dat Tess' vader het waarschijnlijk heeft gedaan. Tess wordt daarom raar aangekeken. Helemaal omdat bij die overval iemand om het leven is gekomen. De zoon van die man zit bij Tess op school en daarom durft Tess niet meer naar school want ze wordt daarmee gepest. Ze wordt gepest met teksten als: 'zo vader zo dochter' en 'de appel valt niet ver van de boom, hè', maar haar vrienden blijven haar steunen. Totdat er bij Victor een dure ring verdwijnt. Iedereen verdenkt Tess en haar vrienden laten haar stikken. De relatie met Victor gaat uit. Totdat de ring wordt teruggevonden. Haar vrienden vertrouwen haar weer, maar tussen haar en Victor zit het nog niet goed. Tess blijft ondertussen geloven in haar vaders onschuld terwijl haar moeder dat steeds minder heeft. Tess wordt daar boos om en krijgt ruzie met haar moeder. Ze besluit samen met haar vrienden bewijs te gaan zoeken dat haar vader onschuldig is en dat vinden ze. Na spannende achtervolgingen bewijzen ze dat het bewijs dat de politie vond in de auto daar expres door de echte dader is neergelegd. Tess' vader komt weer vrij. Alles gaat weer goed maar Tess kan Victor nog niet vergeven dat hij haar niet heeft vertrouwd. Gelukkig komen ze aan het eind toch weer samen; ze hebben weer verkering.

Het cijfer dat ik het boek geef is een 8 omdat het een heel spannend boek is. Er zit een duidelijk verhaal in. Maar voor mij springt het iets te veel over op problemen.

Meer recensies van Gabrielle18