Ontspannen enigszins voorspelbaar kort verhaal

Gea Kuipers 21 juni 2020 Hebban Recensent
'Wat jij niet ziet' is een kort verhaal van M.J. Arlidge dat het boekenweekgeschenk was tijdens de Spannende Boekenweken.
Ik ben groot fan van de Helen Grace-serie van Arlidge en was dan ook benieuwd naar dit kort verhaal dat gaat over de blinde Emma Forbes die verliefd wordt op ex-soldaat Mark, die met de nodige trauma's het leger heeft verlaten.
Emma is blij met de aandacht die Mark haar geeft én met het idee dat iemand haar nu eens nodig heeft i.p.v. andersom. Kort nadat ze een relatie krijgen, wordt er in de stad een aantal gruwelijke inbraken gepleegd. De enige aanwijzing die de politie heeft en vrijgeeft, zorgt bij Emma voor twijfel over Mark.

Het verhaal leest heel ontspannen en vlot weg. Enige voorspelbaarheid is er zeker, net zoals wat slordige foutjes over een blind persoon. Toch geef ik het verhaal 3 sterren, omdat ik het knap vind hoe Arlidge in nog geen 100 pagina's de hoofdpersonages tot leven weet te brengen.

Meer recensies van Gea Kuipers