Herkenbare thriller met ietsjes meer psychology

Ger van der Pluijm 28 augustus 2020
Als fan van dit schrijversduo, heb ik al veel boeken gelezen (nog niet allemaal), dus is het niet vreemd dat de stijl herkenbaar is.
Al bevat dit boek wat minder actie dan de "Frieda Klein" serie, het is daarom zeker nog de moeite waard. In dit verhaal zitten duidelijk wat meer psychologische aspecten, is dat de invloed van Nicci Gerrard?
Het verhaal gaat over een vrouw, Neve, die eigenlijk heel traditionele opvattingen heeft, maar zich met een nieuwe collega (chef) heeft laten gaan en een buitenechtelijke relatie is aangegaan met Saul. Saul heeft mede daarom een appartementje gehuurd, dichtbij het werk - ook om te voorkomen dat hij dagelijks lang onderweg is van zijn woonplaats naar de city. Al op de eerste pagina's, vindt Neve haar minnaar dood, vermoord, aan in het appartement. Om te voorkomen dat haar relatie uitkomt, besluit ze om al haar sporen in het appartement te wissen.
Daarna start detective Alastair Hitching het onderzoek, Alastair is een soort Columbo, ook hij komt steeds met nieuwe vragen terug bij de verschillende betrokkenen. Langzaam maar zeker sluit het net zich om de echte dader, die toch ook weer verrassend is.
Boeiend verhaal met vooral de verschillende relaties tussen de diverse betrokkenen, Neve met haar dochter Mabel, haar echtgenoot Gary - haar chef Saul en de echtgenote van Saul.
p.s. Dit boek gekocht bij de boekpresentatie in 2019, waarbij het schrijversduo Nicci French aanwezig waren.

Meer recensies van Ger van der Pluijm