Volop spanning en verrassingen; en zo heurt 't

Dit is mijn derde Lars Kepler, en kan al stellen dat met een Lars Kepler succes verzekerd is. Zeker als je al een liefhebber van Scandinavische thrillers bent is dit schrijversduo een must. Wat een spanning en wat een verrassende ontknoping toch weer. Ook na 3 boeken zie je de ontknoping niet aankomen en dat is knap. In dit boek gaat het om een 'psychopaat' die eerst een filmpje van een slachtoffer maakt, in een half ontklede pose, om dit vervolgens kort voor de moord naar de politie te sturen. Hoe de politie ook probeert om de identiteit van het dan nog potentiële slachtoffer te achterhalen, ze zijn steeds te laat. Totdat Joona Linna, de serie hoofdpersoon in de boeken van Lars Kepler, langzaam maar zeker de dader ontrafelt en na zeer intensieve jacht 'te pakken' krijgt. Een lekkere klepper (is bijna een anagram ;-)) die de snelheid er in houdt en dus leest als een trein.

Meer recensies van Ger van der Pluijm