Zorgzame broer, vader is geldduvel

Ger van der Pluijm 14 augustus 2019
Hoofdpersoon is Brian, zijn ouders zijn gescheiden. Zijn moeder kan/wil Brian niet langer opvoeden en dus woont Brian in een stacaravan op een veldje dat meer een stortplaats is dan een camping. Dat Brian daar bij zijn vader woont is feitelijk al illegaal, de eigenaren van de stortplaats hebben hier geen goedkeuring voor gegeven. In het verhaal wordt er uitgebreid teruggeblikt op de jeugd van Brian en het gezin.
Tot het gezin hoort ook de lichamelijk en geestelijk gehandicapte broer van Brian, Lucien. In de zomer van de hoofdverhaallijn komt Lucien ook nog eens bij pa en Brian wonen, vanwege een verbouwing in het instituut. Pa doet dit puur voor het geld en laat de verzorging helemaal over aan Brian, die doet met liefde doet. Lucien leeft vrij aardig op door de goede zorgen en de buitenlucht, hij begint zowaar weer een beetje te lopen. Totdat ... daar mag ik niets over verklappen, dat zou een spoiler zijn. 3 sterren voor dit aangrijpende verhaal.

Meer recensies van Ger van der Pluijm