Een juweeltje, alweer!

Gerda Brodelet 05 augustus 2020
'Aan het einde van de wereld' is het zoveelste mooie verhaal van Kristin Hannah, gebaseerd op haar ervaringen als kind. Zij komt uit een familie van avonturiers, haar vader is enkele keren met zijn gezin verhuisd naar andere streken.
Dit boek is eigenlijk het levensverhaal van Leni, haar vader was krijgsgevangene in Vietnam en keert psychisch beschadigd terug. Hij heeft een moeilijke relatie met zijn vrouw Cora, zeg maar gewelddadig op bepaalde momenten. Maar haar liefde is zo groot dat ze het niet kan opbrengen om hem te verlaten. Uiteindelijk verhuizen ze naar Alaska, met de hoop dat het allemaal zal verbeteren maar niets is minder waar.
Opnieuw is dit een aangrijpend en meeslepend verhaal. Ik had het moeilijk om te begrijpen hoe het mogelijk is dat je nog zoveel liefde en begrip kan opbrengen voor iemand, die je zo gewelddadig te keer kan gaan. Van bij het begin had het verhaal mij te pakken, de schrijfstijl van de auteur is opnieuw zo mooi en ontroerend net als in haar andere boeken.
Het is een boek van liefde, volharding in toch wel een turbulent leven. Ik kan dit boek alleen maar aanbevelen voor wie houdt van een mooi en meeslepend verhaal.

Meer recensies van Gerda Brodelet