Overtuigend

goedgeest 06 september 2020
Rob wordt wakker in het ziekenhuis met geheugenverlies na een wekenlang coma. Hij was slachtoffer van een motorongeval. Tijdens zijn coma heeft hij gesprekken en ontmoetingen met Sylvia: die herinneringen zitten wel gebeiteld in zijn geheugen. Stilaan ontdekt hij dat Sylvia al dood is en hij wil haar verdacht overlijden oplossen. De psychiater Sabine gelooft zijn vreemde dromen en herinneringen en gaat er wel heel gemakkelijk in mee. Later zal blijken waarom ze niet overgaat tot medisch of psychiatrisch handelen. Ook de politie bijt zich vast in de zaak en inderdaad, het lijk van Sylvia wordt gevonden. Daarna volgen vele plotwendingen die ingenieus in elkaar steken en leiden naar een onverwachte ontknoping.
Mijn scepticisme over paranormale fenomenen kan ik opzij zetten, vooral wegens de vlotte schrijfstijl en het toegankelijke taalgebruik. De geloofwaardigheid blijft intact ook als je niet openstaat voor het onbegrijpelijke. De plot lijkt mij plot driven, waardoor de personages niet altijd goed uit de verf komen. Het is sowieso niet gemakkelijk in deze context. Ik heb het graag gelezen.

Meer recensies van goedgeest