Privacy live: prima debuut; origineel en actueel!

Privacy Live is de nieuwste tv-hit van de commerciële zender AirTV. Het is een soort Big Brother, met dien verstande dat in Privacy Live de ‘deelnemers’ zonder hun medeweten worden gefilmd. Het levert baanbrekende tv op, maar ook persoonlijke drama’s.

Een van de hoofdpersonages in het boek, de 17-jarige Jente, is vastbesloten om beroemd te worden en is fanatiek bezig met haar vlog over gezondheid en voeding. Zij is bovendien groot fan van Privacy Live. Haar vriendje Daniël werkt sinds kort als cameraman bij AirTV en stoort zich aan de verregaande obsessie van Jente. Wanneer Daniel, zonder enig bericht of spoor, verdwijnt denkt Jente dat hij niets meer van haar wil weten of een ander heeft gevonden die hem geeft wat zij hem (nog) niet wil schenken. Jente heeft namelijk auditie gedaan voor een ander populair programma: 'De Mooiste Maagd van Nederland'.

“Ik werd wakker uit een diepe slaap. Er is iets ergs gebeurd, ging het door me heen. Waar ben ik? Ik draaide me langzaam op mijn rug en probeerde in het donker iets herkenbaars te onderscheiden. Ik lag op een eenpersoonsbed in een kleine, donkere kamer. Geen ramen.”

Privacy Live is het debuut van Annet Hulst en wat een debuut! De originele insteek en de hoge spanningsgraad maken dit boek zeker niet uitsluitend geschikt voor de Young Adult. Menig volwassen lezer zal bijzonder veel plezier beleven aan dit boek.

Hulst vertelt haar verhaal wisselend vanuit het perspectief van Jente en Daniel, beiden vanuit de eerste persoon. Dat alleen al brengt de twee jonge mensen, met elk hun eigen emoties en beweegredenen, heel dicht bij de lezer. De schrijfstijl van de auteur sluit bovendien naadloos aan bij het verhaal. Hulst schrijft beeldend, vlot en eigentijds. De personages, niet alleen Jente en Daniel, worden uitstekend gekarakteriseerd en de dialogen zijn volkomen natuurlijk. Naast de oplopende spanning krijgt ook de romantiek haar plek.

“Zag ik dit echt? Of gebeurde dit in mijn hoofd? Het leek of ik droomde. De onrust in mijn lijf won het van mijn hoofd. Ik tolde op mijn benen, voelde dat ik mijn evenwicht bijna verloor. Duizelig. Vlekken voor mijn ogen.”

Op subtiele wijze weet Hulst de spanning op te bouwen en nét wanneer je als lezer denkt dat je weet hoe het zit, volgt er een verrassende plotwending. Kortom, een heerlijk debuut van Hulst dat een breder ‘etiket’ verdient dan uitsluitend Young Adult.

Over de auteur
Annet Hulst is de initiatiefnemer van de websites Chicklit.nl en Vrouwenthrillers.nl. Ze is getrouwd, moeder van twee dochters en heeft een leuke baan in de IT. In haar vrije tijd schrijft ze en leest ze boeken in alle genres. Haar favoriete tv-programma is Expeditie Robinson.

Uitvoering
Uitgeverij LetterRijn
ISBN: 9789090326207
Paperback, 250 pagina’s

Over Hanneke Tinor-Centi

Alles lijkt zoals het was van Frits Spits is een ontroerende, nostalgische en liefdevolle ode aan muziek, het leven en de liefde.

Meer recensies van Hanneke van de Water