Spannend boek

Han van Berkel 04 maart 2020
Dankzij Vrouwenthrillers en uitgeverij De Crime Compagnie heb ik het boek van Heleen Smit : Op het verkeerde moment mogen lezen en recenseren Het is een thriller met een mooie mysterieuze voorkant. Het verhaal gaat over Sophie die op een donkere avond in de auto iets op de weg ziet liggen, het is koud, het sneeuwt maar toch stapt zij uit om te kijken wat of wie er ligt en of zij hulp moet bieden. Vanaf dat moment begint er een spannend verhaal waar je in mee getrokken wordt en je je steeds afvraagt hoe en óf dit wel goed gaat af lopen. Naast spanning en wat mysterie rondom Sophie en haar verleden, komt er ook wat romantiek aan bod wat gezien de omstandigheden waarin Sophie zich bevind aan de ene kant wat mij betreft wel wat ongeloofwaardig lijkt maar aan de andere kant ook wel zorgt voor wat luchtigheid in het verhaal .

Het boek bestaat uit korte hoofstukken,dit zorgt voor een fijn lees tempo en er zijn niet té veel verschillende personages wat fijn is omdat dit soms voor verwarring kan zorgen. In het laatste gedeelte bouwt de spanning zich op en volgen er een paar verassende wendingen in het verhaal, je denkt te weten hoe het zit maar dan blijkt het toch nét weer anders in elkaar te steken.Het had qua hoofdstukken aan het einde wat mij betreft wel iets korter mogen zijn maar al met al vond ik het een spannend en verrassend boek! Ik geef dit boek 4 sterren en raad zeker aan deze originele thriller te lezen!

Meer recensies van Han van Berkel