Over liefde, verlies en beetje bij beetje loslaten

Hannie 18 mei 2023
Het gaat, denk ik, over is een prachtige bundel met gedichten die allemaal betrekking hebben op het omgaan met verlies van een geliefd persoon. En dat in een taalgebruik dat met weinig woorden diep binnenkomt. De eenzaamheid en het verlies zijn voelbaar in elk gedicht. De tekst wordt schitterend aangevuld met de poëtische tekeningen van Pam Steenwijk. De illustraties zijn in zacht blauw en grijs uitgevoerd, zodat ze de inhoud op een aangrijpende manier verfraaien.

Wat nu zonder jou,
zonder mij,
zonder licht?

De vijf fasen van de rouw, ontkenning, woede, onderhandelen, depressie en aanvaarding, komen voorbij. Evangeline Agape sluit met haar gedichten hier erg mooi op aan. Diegenen die een geliefd persoon verloren hebben, zullen hier veel herkenning in vinden en er zeker ook troost uit putten. Zulke gedichten kun je alleen maar schrijven als de gevoelens diep uit je ziel komen.

Het gaat, denk ik, over is een prachtige dichtbundel over een moeilijk proces waarmee iedereen zeker een keer geconfronteerd wordt in zijn leven. Dan is dit boekje een troost voor verdrietige momenten en een sprankje hoop dat geboden wordt om deze periode door te komen. Ook kan het boekje dienen als hart onder de riem voor iemand die deze eenzame tocht moet lopen. Een aanrader!

Meer recensies lezen? Neem een kijkje op indeboekenkast.com.

Meer recensies van Hannie