Het perfecte voorleesboek!

Hanske Plenge 05 augustus 2021 Boekverkoper
Jong en oud zullen genieten van het sprookjesachtig verhaal van J.K. Rowling. Zonder corona geen Ickabog. Het lag al 10 jaar op haar zolder. De lockdown leek haar het geschikte moment om het tevoorschijn te halen. Een legende over waarheid, macht en vriendschap en dat op haar bekende humorvolle en fantasierijke wijze. (in een geweldige vertaling van Wiebe Buddingh’ )

Het begint meteen goed:
‘Er was eens een klein landje genaamd Steenrijk, dat al eeuwenlang werd geregeerd door een dynastie van blonde koningen. De koning in de tijd waarover ik nu schrijf, heette koning Fred de Flinkerd. Dat ‘Flinkerd’ had hij zelf aan zijn naam toegevoegd op de ochtend van zijn kroning, deels omdat het mooi paste bij ‘Fred’ maar ook omdat hij op een keer helemaal in zijn eentje een wesp had doodgeslagen, als je tenminste die vijf lakeien en de laarzenpoetser buiten beschouwing liet.’

De Harry-Potter-fans zullen in dit fragment meteen de fantasierijke, humorvolle stem van Rowling herkennen en weten dat wat volgt een verhaal vol bijzondere personages en situaties zal zijn. De illustraties in het boek zijn gekozen uit inzendingen van kinderen die het boek al via internet lazen.

Alle royalty’s worden door J.K. Rowling gedoneerd aan projecten gericht op groepen mensen die het hardst zijn getroffen door de coronapandemie, in het Verenigd Koninkrijk en daarbuiten.

Meer recensies van Hanske Plenge