Origineel verhaal over opgroeien in Amsterdams crimineel circuit

Hanske Plenge 29 juni 2023 Boekverkoper
Wow, wat een boek.... gelukkig is het wél gepubliceerd! Over een dysfunctioneel gezin en hoe een kind daar de dupe van wordt, terwijl 'het systeem' het alleen erger maakt in plaats dat het het kind ziet en helpt. Het is een rauw en heftig verhaal, fictief maar wel gebaseerd op de ervaringen van de schrijfster in Amsterdam Oost. Dikke pil van ruim 460 pagina's, had korter gemogen.
Een must-read voor alle medewerkers van jeugd(-zorg) instanties over het gevaar van langs elkaar heen werken.
Lezend in het e-book zie je de verklarende woordenlijst van de straattaal pas op het einde. Dat had voor in het boek wel vermeld mogen worden.

Ik heb het boek gelezen in het kader van de Hebban Debuutsprijs 2023, uit de longlist met 15 boeken. Het is niet genomineerd voor de shortlist.

Meer recensies van Hanske Plenge