Heerlijke verslavende feelgood!

HeavenLeighBooks 12 februari 2024
Al het geloof dat Hannah heeft in de liefde verdwijnt als sneeuw voor de zon wanneer ze tijdens oud en nieuw haar vriend met een ander meisje betrapt. En tot overmaat van ramp wordt ze ook nog eens gedwongen om haar verschrikkelijke baas, de jonge directeur van een groot warenhuis, twee weken lang te assisteren tijdens een zakenreis naar Londen. Het nieuwste filiaal van hun winkel loopt niet naar behoren en dus zijn ze gedwongen om, samen met een extern ingehuurd marketingteam, in te vliegen. Eenmaal aangekomen in Londen probeert Hannah elk teken dat de stad zich opmaakt voor de meest romantische dag van het jaar uit alle macht te negeren. Het feit dat haar baas een hoogst verwarrende menselijke kant blijkt te hebben én dat de vrouw van het marketingbureau haar wel heel bekend voorkomt, zorgen immers al voor genoeg kopzorgen.

Ik lees enorm graag de boeken van Iris Visser, maar ik las nog niet eerder haar e-only “liefs uit..” serie. Aangezien het bijna Valentijnsdag is en deze dag van de liefde ook door het verhaal heen verweven zit, is het natuurlijk extra leuk om dit eerste deel “liefs uit Londen” rond deze tijd van het jaar te lezen. Het is een feelgood verhaal vol met humor en met de enemies-to-lovers trope. Het e-book telt ongeveer 130 pagina’s, wat natuurlijk eigenlijk dus gewoon veel te kort is. Direct vanaf de eerste pagina’s heeft het verhaal je in zijn greep en wil je niks anders meer dan dit boek in één zit uitlezen. Je leest gedurende het verhaal wat Hannah denkt en voelt en daardoor kun je je goed in haar personage verplaatsen. Ze heeft een gebroken hart na de niet zo leuke break-up met haar vriend en alles zit haar op dit ogenblik tegen. Het laatste dat ze wil is naar Londen met haar grumpy en norse baas Tijn, maar misschien is dit reisje wel precies wat ze uiteindelijk nodig heeft.

De schrijfstijl van Iris Visser is vlot, speels, vermakelijk, humoristisch, romantisch en heerlijk verslavend. Je waant je samen met Hannah in Londen en het verhaal komt voor je ogen tot leven en je leeft enorm met haar mee. Je voelt de band tussen Hannah en Tijn langzaamaan groeien in de twee weken dat ze in Londen zijn. “Liefs uit Londen” is in elk geval een heerlijk verhaal dat je met een glimlach op je gezicht leest en je meerdere keren hardop laat lachen. Ik kijk nu al uit naar de andere delen in deze serie!

Meer recensies van HeavenLeighBooks