Een matige Cornwell

Sikhay 22 december 2014
Van Patricia Cornwell heb ik al heel wat thrillers gelezen, maar deze is naar mijn mening toch echt een van de minst geslaagde. Bij de gelegenheid van de boekenweek of de week van het spannende boek worden gerenommeerde schrijvers wel eens gevraagd een speciaal voor die week uit te brengen verhaal te schrijven. Veelal levert dat een korte roman op, waarvan ik dan denk dat men die toch nog ergens onafgemaakt op de plank had liggen....
Wel, dat is nou precies het beeld wat ik heb nu ik Het Risico heb gelezen. Beslist niet het niveau van de Scarpetta-thrillers van haar. Niet dat Cornwell met haar nieuwe creatie Geronimo dat niveau niet zou kunnen halen, integendeel, maar dan moet er meer energie in worden gestopt en moet het verhaal en de plot beter worden uitgewerkt. Nu heeft zij er zich wat al te gemakkelijk vanaf gemaakt.

Meer recensies van Sikhay