Doet me denken aan Wormmaan, maar Munt is beter

heinvdhoeven 12 juni 2023
Munt met heel veel plezier en bewondering gelezen. De laatste drie romans van Osinga zijn verwant aan elkaar, en van de serie vind ik Munt het meeste geslaagde boek, terwijl ik de andere twee ook al zo goed vond.
Munt doet mij enigszins denken aan Wormmaan. Daar zit ook veel kennis in verwerkt, en er zijn passages die in een primitieve samenleving spelen. Ik vond Wormmaan een goed boek, maar ik had er ook kritiek op. Echte kritiek op Munt heb ik niet. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij de recensie in Trouw. De NRC heeft wel kritiek, maar die deel ik niet. De Veen kan als lezer niet met de personages meeleven. Daar had ik geen enkele moeite mee. Om toch een minpuntje aan te geven: omslagfoto is fraai, maar die zilveren letters associeer ik met Amerikaanse bestsellers of thrillers, en Munt is literatuur.

Meer recensies van heinvdhoeven