Herinneringen

Babet gaat als 16 jarige tijdens de vakantie werken op een Franse camping. Ze deelt haar slaapplek met de Belgische sloddervos Lisa. Ook ontmoet ze Sven, een knappe Nederlandse jongen die zich bezig houdt met de animatie. Tot de vaste Franse gasten van de camping behoort Julien. Hij probeert zijn charmes uit op Babet. Babet heeft dus twee leuke jongens om zich heen. Wie zal haar hart veroveren?

Alleen in films is het eerste deel van een nieuwe serie voor 13+ meisjes. Meteen een goede start want wat heb ik genoten van het eerste deel. Ik weet zeker dat ik het als 13 jarige graag had willen lezen. Als 13 jarige met 30 jaar ervaring was het boek een leuk tochtje door Memory Lane en ging ik weer terug naar mijn vakanties op een Franse camping. Het verhaal bevat namelijk hele herkenbare elementen.

De personages zijn goed uitgewerkt en de onzekerheid van Babet zal voor vele meiden herkenbaar zijn. Door de app-berichten met Eva en haar dagboek fragmenten ging ik helemaal mee met het gevoel van Babet.

Het verhaal is vlot geschreven, de hoofdstukken lekker kort, er zit genoeg spanning en actie in. Hierdoor is het verhaal zo uit. Eigenlijk zou ik zo verder willen op deel 2, maar daar zal ik nog even op moeten wachten.

Alleen in films Is een heerlijke YA over onzekerheid, verliefdheid, vriendschap en het leven op een Franse camping.

Meer recensies van Het Boekenbijtje