Knap staaltje schrijfwerk!

Hilda Spruit 25 april 2020 Auteur
Virus is een verhaal dat lekker wegleest. Het is niet moeilijk om je mee te laten slepen met Kris en zijn neef Hopper naar Odrín, een Spaans dorpje waar iets heel vreemds aan de hand is: Er heerst een mysterieus virus. Eenmaal binnen, mogen ze er wegens besmettingsgevaar niet meer weg en zitten gevangen tussen mensen waarvan ze niet weten wie wel en wie niet te vertrouwen is.
Het feest van de duivelse Sorgina speelt een grote rol en is bijna letterlijk adembenemend. Kris lijdt aan het syndroom van Gilles de la Tourette. Mirjam Mous heeft dit mooi en leerzaam in het verhaal verweven. Het verhaal is prima opgebouwd en blijft boeiend tot het einde. De laatste twee regels en de epiloog deden mij met een zucht het boek dichtslaan. Knap staaltje verzin- en schrijfwerk. Graag gelezen!

Meer recensies van Hilda Spruit