Beklijvend en zeer actueel!

Hilda Spruit 14 juni 2020 Auteur
Een boek als Waanidee lezen in corona-lockdown-tijd komt dubbel zo sterk binnen. Ik lees normaal alleen young adult boeken, maar Karin Hazendonk heeft me aan het thrillerlezen gekregen. Na haar roman Ongenadig verslonden te hebben, werd ik nieuwsgierig naar haar andere boeken en die nieuwgierigheid is na Waanidee zeker niet uitgedoofd, integendeel! Waanidee is een zeer actueel boek over een psychopaat die ons hele land in chaos onderdompelt. Angstig, beklijvend, het zal maar gebeuren … en plots leef je in een dystopische wereld, ontdaan van alle vrijheden waar onze democratie voor stond.
De auteur heeft een bijzonder fijne schrijfstijl en de hoofdpersonages zijn prima uitgewerkt, waardoor je zeer goed met ze mee kan leven.
Het enige wat ik miste was een stukje politiek, zowel nationaal als internationaal.
Ondanks mijn voorgaande zin geef ik dit boek vijf sterren. De realistisch beschreven gebeurtenissen hebben me namelijk nogal bezig gehouden en blijven voorlopig nog even hangen. Het zal maar gebeuren …

Meer recensies van Hilda Spruit