Een nieuwe kijk op het ontstaan van De Hongerspelen

Hilma Werff 07 juni 2020
Als groot van van De Hongerspelen trilogie was ik erg benieuwd naar dit boek en het heeft mij niet teleurgesteld.
Coriolanus Snow en zijn familie hebben het moeilijk. De enige kans op roem is om mentor te worden van een tribuut. Als hij een tribuut uit District 12 toegewezen krijgt, zet hij alles op alles om te winnen.

Het is een mooi verhaal, met goede karakters, vooral Lucy Gray, de tribuut, komt goed over. Snow is in dit boek nog jong, maar naarmate het boek vordert, verandert hij een beetje al in de Snow die we kennen uit de eerdere boeken.
Veel dingen over het ontstaan en verdere uitwerking van de Hongerspelen komen uit zijn brein, en dat was leuk om te lezen. Ook veel liedjes zijn bekend. Er wordt zelfs nog even gerefereerd aan Katniss.

De schrijfstijl is fijn, en het leest goed. Het einde is verrassend en nodigt uit voor een vervolg. Wie weet.

Een aanrader, vooral voor degenen die de trilogie kennen.

Meer recensies van Hilma Werff