Er wordt wel gezegd dat het licht van de waarheid troostend werkt voor degene die erdoor geraakt wordt.

Als ik het goed begrijp is dat boek reeds verschenen in 2009/ Italie. In Belgie, 2019 of een nieuwe uitgave. Dit alles neemt niet weg dat het een zeer goed verhaal is. Camilleri staat gerand voor een goede politieroman met zijn bekende figuren. Grappig en spannend.
Een van zijn inspecteurs is verdwenen. Wanneer de commissaris gaat zoeken vallen er lijken. Dit belet niet dat hij alles tot een goed einde brengt.
Een noot van de schrijver: Dit verhaal heeft zijn oorsprong in een krantenknipsel. Personages, situaties zijn niet ontleend aan de realiteit maar aan mijn fantasie. Maar ook al verzin je alles, je verwijst toch als je schrijft naar de werkelijkheid.

Besluit: Zeer goed en zeker een aanrader , ook voor de gene die de verhalen op TV hebben gezien.

Meer recensies van hugo van der wildt