Ik weet één ding: er bestaat niet zoals een slechte jongen.

Hell´s kitchen, een wijk van New York Manhattan. De schrijver is opgegroeid in deze wijk en dat kan U zien want zijn beschrijving van de wijk is geweldig. Dit boek sprak me zeker aan daar ik tijdens mijn bezoek aan New York ook door deze wijk zijn gegaan. Zijn beschrijving en wat het vandaag de dag is, is natuurlijk dag en nacht verschillend. Wanneer de straat nummers leest en ga kijken op een map dan voel je toch helemaal in de wijk. Besluit: De schrijver kan de lezer toch mooi het gevoel geven als of men daar te plaatsen is. De beschrijving van de jeugd van de vier vrienden verschilt echter niet veel van kinderen in de groot steden bij ons. Katte kwaad uithalen tot het slecht afloopt en terecht komen in de gevangenis, eigenlijk in het jongensinternaat Wilkinson. Dit is voor hun een hel. Wanneer zij vrijkomen zijn ze nog vrienden maar twee van hen zijn op het slechte pad. Zij doden een van de vroegere bewakers en worden gevat en moeten voorkomen. Een van de vrienden is aanklager geworden en wil ook wraak nemen op de cipiers. Dat lukt hem en zijn vrienden komen vrij. Niet veel later vinden zij de dood op de straat.

Het is niet echt een thriller voor mij maar meer een historische roman die zich voor een groot deel afspeelt in het milieu. Toch de moeite om hem te lezen.

Meer recensies van hugo van der wildt