Via Terra

What is in the name? Al deze sekte zijn in hetzelfde bedje ziek. Het boek geeft een mooie beschrijving van het leven in de sekte en de invloed van de sekte op ex leden. Het is geschreven met kennis van zaken want als men de achtergrond kent van de schrijver is dat normaal. De invloed op de samenleving van zulke groeperingen is echter van alle tijden. Als men de massa op de juiste wijze weet te bespelen, is het succes verzekert. Spijtig dat het in de toekomst nog zal gebeuren na de vele voorbeelden uit het verleden. Misschien nu nog meer met al onze nieuwe media mogelijkheden. Zie maar naar de laatste verkiezingen in de U.S.A. Akkoord, wat is er van aan? Het spreekt woord zegt: Waar rook is, is vuur.
Het is het derde deel in een trilogie. Ik denk dat men dit deel gemakkelijk kan lezen zonder de eerste twee delen te lezen. Ik had geen probleem.
Besluit: Mooi vertelt. Spannend tot het einde waarvan men weet hoe het zal aflopen. Gelukkig geen massa moord.

Meer recensies van hugo van der wildt