Accepteert de dingen waar het lot je aan bindt, en hou van de mensen met wie het lot je samenbrengt, maar doe dat met heel je hart.

Een zeer vreemde kaft voor het verhaal.
De titel dan weer niet en past bij het verhaal.
Gent en de Gentse feesten. Daar draait alles rond.
Hebben twee grote blokken in het verhaal.
1/ De Gentse feesten. De voorbereiding en de beveiliging. De Gentse feesten zelf.
2/ De Arabische wereld met hun houding t.o.v. het Westen en hun geloof met Allah.
Binnen deze twee blokken hebben we verschillende verhaallijnen:
1/ kraakpand met Jessie, dochter Sarra en Cliff
2/ de beveiliging van de Gentse feesten door commissaris Brake en politiechef Van Aken. Volgens Amerika zou er een aanslag gebeuren in Europa tijdens een groot evenement.
3/ de aanslagen in de buurlanden. De voorbereiding door Farouk en de uitvoering daarvan.
4/ Het ontstaan van de vloek. Daarom vertoeven we in de woestijndorpen. Een persoon zal naar Europa afreizen om deze vloek uit te voeren.
5/ de Gentse feesten zelf met de beschrijving van verschillen optredens van bekende artiesten.
Door de vloek zal er dus geen aanslag gebeuren. Onze vrienden, Brake en van Aken, hebben nooit geweten dat de terrorist zo dicht bij was.
In de tekst komen regelmatig verzen voor uit de Koran die de handelingen van de Arabische personages verklaren.
Veel spanning is er niet en een echt plot is er eigenlijk ook niet.
Het uitgangspunt voor dit verhaal: een dreiging tot aanslag op de feesten is zeer vreemd want de Vlaamse lezers weten dat er in het verleden nooit een aanslag is geweest op de feesten.
Een dreiging kan maar daar heb ik geen weet van.

Meer recensies van hugo van der wildt