Die is enkele minuten geleden overleden. Dat maakt dus van het ongeval vluchtmisdrijf met dodelijke afloop.

En kaft, een afbeelding van een boemerang die goed past bij het verhaal.
De titel past dan weer minder bij het verhaal.
Waarom?
Wij hebben twee verhaallijnen;
1/ het hoofdthema dat een een zeer belangrijk groot maatschappelijk probleem aankaart: namelijk een ongeval met kinderen en waar de dader vlucht. Zijn doden en we krijgen dus vluchtmisdrijf.
Problemen voor de politie.
Via ooggetuigen kunnen zij wel het type auto bepalen en kunnen twee personen linken aan zulk model.
Intussen krijgt de lezer de vlucht van de dader.
Toch blijft het spannend want de vraag: gaat men de dader vinden blijft onbeantwoord.
2/de verhaallijn, boemerang, komt op de tweede plaats.
Iemand wil een grap uithalen met iemand maar dit neemt steeds meer vreemde vormen aan zodat we naar een climax gaan .
Op het einde kent de lezer waarom deze persoon deze grap(?) opzet.
Beide verhaallijn zijn zeer mooi uitgewerkt.
De personages zijn personen die we in het dagelijkse zo kunnen tegenkomen maar die om een of andere reden zo handelen.
Zelfs zeer begrijpelijk voor de lezer.
Het is laatste boek in de serie met commissaris George Bracke. Ik had de indruk dat onze commissaris het moe is.
In de eerste 80 bladzijde, van de 186 in totaal, komt zijn naam 3 maal voor. 2 maal bellen met zijn vrouw uit Zweden en 1 maal dat hij de kranten uit Belgie leest.
Daarna is hij enkel de liason thuis de politie in Gent en Zurich en doet hij niet veel.
Ik hoop dat dit geen grap is: Ik , minister van Justitie in het Europees parlement, wil graag de rol van ons land in deze organisatie, Europol, aanstippen. Wat bewijst dat Belgie ook op het vlak van justitie een belangrijke bruggenbouwer is.

Meer recensies van hugo van der wildt