Dat kind had niet zomaar een huis-tuin-en-keuken-griep.

hugo van der wildt 26 augustus 2020
Juist. Virussen. Internationale thriller(kaft) Net op het juist moment uitgeven met de corona crisis world wide.
Een vreemde thriller voor mij.
Een lijk in het begin van het boek maar het onderzoek begint rond bladzijde 150. Dus het verhaal komt zeer traag opgang. Trouwens Jack Mac Neil gaat praktisch alleen op onderzoek naar de dader. Dat op zijn laatste dag dat hij moet werken. Moedig.
Verder is het boek volgens mij ook een pamflet over onze maatschappij. Het slechte van de mens komt naar boven. Hebzucht.
Men krijgt ook wel wat info mee over virussen. Leuk meegenomen.
Er gebeuren ook vreemde zaken in het verhaal die in werkelijkheid toch vreemd zouden zijn.
Een vrouwelijke dokter die een nachtelijke trip maakt in een verlaten huis tijdens de avondklok en zo op Jack botst. Tot vreemd voor een dokter.
Jack ontsnapt twee maal aan de dood door tussenkomst van iemand. Deze persoon kon niet weten dat Jack daar was. Men komt het ook niet te weten uit het verhaal.
Spannend vanaf het moment dat Jack het onderzoek start. Veel last van zijn overste heeft hij niet en ook niet van de media alhoewel het lijk is gevonden op een plaatst waar men een nieuw hospitaal was aan het bouwen. Door het lijk was er vertraging van de werken en dat heeft de media niet wakker gemaakt. Wat een geluk voor Jack.
Was het boek nu niet uitgegeven in volle corona crisis dan weet ik het niet.
Leest vlot maar voor mij zeker geen aanrader.

Meer recensies van hugo van der wildt