Na zeven nachtjes slapen was ze niet terug. Ze kwam nooit meer terug.

hugo van der wildt 22 oktober 2020
Ik heb dit boek in één ruk uitgelezen.
Sophie studeerde rechten en werkt jarenlang in de advocatuur. Tijdens haar born out heeft zij tijd om een antwoord te vinden: Waarom? Een vraag die haar al jaren bezig houdt.
Het is net een thriller waar men zoekt naar het motief en waarom. Het is een cold cast, gelukkig zonder lijken. Naar mate ik verder las dacht ik dat : Moeder, waarom leven wij, een beter titel was voor dit boek;
De laatste bladzijde zegt veel.
Ieder mens heeft een verleden dat hij of zij met zich meedraagt, al is het ene verhaal heftiger dan de andere. enz.
Ook een mooie zin uit het boek. Ook al gaan jullie nu vandaan, we zien toch altijd dezelfde maan.
Mooi. Uit pure wanhoop draaide ik, net als vroeger soms deed, keer op keer: Niemand laat zijn eigen kind alleen van Willy en Willeke Alberti, en ik voel me zo verdomd alleen, tot de tranen weer kwamen.
Is het een biografie? Misschien. Voor mij een roman over iemand zijn leven dat ik zeer zeker kan aanraden.

Meer recensies van hugo van der wildt