Silverbo is een plaats waar dromen sterven en jonge meisjes zoekraken.

Een duidelijk kaft door de grote letters.
Een tittel die niet heeft met het verhaal:.
We hebben twee grote verhaallijnen.
Het verleden en het nu.
Het verleden vertelt ons over de jeugd van Katja en Vega.
We krijgen het optreden van alle personages en hun onderlinge relaties bij mondjes maat.
We krijgen een beeld van de samenleving waar Sofia Lo is verdwenen(81: Het is zomeravond en niemand weet dat het de laatste avond is dat de familie Lo bij elkaar zal zijn) en na 30 jaar nog niet is teruggevonden.
Katja en Vega gaan ook niet vrij uit want zij hebben ook boter op hun hoofd in een ander verhaal.
Dat ander verhaal verwijst dan naar de titel.
Het nu.
Vega woont intussen in Londen en Katja vraagt haar hulp.
Bij aankomst van Vega blijkt Katja verdwenen is.
Vega gaat opzoek en ontmoet allemaal oude bekende.
Zij kreeg wel de vraag: Waarom kom je uitgerekend nu terug? (77)
Door haar relatie met deze mensen kan zij dieper doordringen het probleem dan de politie.
Veel zaken uit het verleden komen nu echter aan de oppervlakte en geven weer dat de samenleving niet zo rooskleurig was.
99: mijn vader was de persoon geweest die mijn moeder daar hangend had aangetroffen, aan een van de balken.
154:Mijn moeder kon het niet aan om te leven in een wereld waar ze niet kon zijn wie ze was.
Ik kreeg het gevoel dat ik het boek: Moeder, waarom leven wij? van Lode Zielens aan het lezen was.
128: Hadden we ook minder duistere verhalen? Het was misschien gemakkelijker om je duisternis te herinneren dan het licht. Duisternis was moeilijker te vergeten.
199: Om te leven, je voort te planten en dan dood te gaan. Dat is toch hetzelfde als wij doen? Alleen doen wij er iets langer over. Misschien heeft de libelle wel een beter leven dan wij?
Het einde/de oplossing komt zeer onverwacht en snel uit het niets.
Ik had het gevoel dat de schrijfster het bijna vergeten was..

Meer recensies van hugo van der wildt