Het genoegen van hen die je verwonden zit hem in jouw pijn.

hugo van der wildt 26 augustus 2019
Cees moet ik helemaal bijtreden met zijn titel van zijn recensie. Donna is Donna en zij heeft haar stijl. Guido Brunetti is een zeer rustige figuur die ten gepaste tijde aan eten en zijn gezin denkt. Men krijgt info over Venetie en de Italiaanse keuken. Ook haar beschrijvingen zijn bijzonder. Bibliothecarissen zijn geen doorsneemensen. Daar zit wel waard in en ik kan het weten daar ik in een bib werk.
Als je alle boeken vernietigt, vernietigt je het nationale geheugen en cultuur, de ethiek en de verscheidenheid. Zeggen dat in de geschiedenis het vernietigen van boeken is gebeurd. Raar maar waar.
Wat het verhaal betreft kom het traag op gang maar na de moord komt het in een stroomversnelling. Zonder veel chaos vallen de puzzelstukjes in elkaar.

Meer recensies van hugo van der wildt