List en bedrog

Ilja Smit 23 oktober 2020
Marcie is getrouwd met de rijke Jason en lijkt te genieten van haar leven in luxe. Maar dan komt William terug vanuit Londen met de veel jongere Keisha. Marcie voelt zich bedreigd door de komst van Keisha; haar man Jason lijkt erg in haar geïnteresseerd.

Het verhaal wordt afwisselend vanuit het perspectief van Marcie en Keisha beschreven.
Door hun huwelijken behoren Marcie en Keisha nu tot de elite klasse, maar niets is wat het lijkt.
Al gauw lijkt niemand meer te vertrouwen. Kan Marcie haar huwelijk redden en is het huwelijk van Keisha met William wel helemaal zuiver? Speelt de overleden vrouw van William een sleutelrol?

Het boek is verdeeld in 4 delen. Het 1e deel gaat vooral om het leren kennen van de personages Marcie en Keisha. Pas in het laatste deel begint de spanning zich op te bouwen en wordt je regelmatig van de wijs gebracht op weg naar de ontknoping.

Als je de flaptekst leest, is het nieuwste boek van Sarah Pinborough een pageturner. Volgens eerdere recensies heeft ze al eerder spannende boeken geschreven, dus de verwachting lag aardig hoog. Of het echt een thriller te noemen is; dat zeker niet, maar slecht is het ook zeker niet. Haar schrijfstijl is makkelijk leesbaar, de opbouw van het verhaal soms wat langdradig en sommige onderdelen waren voor mij geen toegevoegde waarde.

Voor mij krijgt het boek 2 sterren. Ondanks dit enigszins tegenvallende verhaal ben ik wel nieuwsgierig naar een ander boek van haar. Ik geef haar vooralsnog het voordeel van de twijfel.

Meer recensies van Ilja Smit