Trilogie Contender 1 - De uitverkorene

Iloon 14 december 2019
“Contender 1 – De Uitverkorene” is het eerste deel van de trilogie van bestseller “Summoner” auteur Taran Matharu. Het verhaal gaat over jongeren die zich ineens duidelijk op een andere planeet begeven. Naast historische feiten die door een soort van drone aan hun verteld worden, komen ze ook oog in oog te staan met eeuwenoude diersoorten, wapens en andere spullen die totaal uit een ander tijdperk komen. Wat hun doel is of waarom juist zij bij elkaar gebracht zijn, weten ze niet. Ze hebben wel een idee dat ze stuk voor stuk zijn gekozen met een reden of eventueel een specialiteit. Taran krijgt het weer voor elkaar je in een wereld mee te nemen, waarin dit keer het heden en verleden door elkaar heen lopen en waar kennis van geschiedenis misschien wel levensreddend is. Want op zich is er weet van dat er mensen of dingen in bepaalde tijden mysterieus op aarde zijn verdwenen, het is alleen te bizar voor woorden dat zij er dan oog in oog mee staan op deze planeet. Ook wordt er van hun verwacht dat zij deelnemen aan een toernooi, waarvan zij niets afweten wat de eventuele spelregels zijn. Kortom Taran geeft je het nodige denkwerk, hoe zou jij erin hebben gestaan als je zo de mensheid van uitsterven moet redden, met alle gevolgen van dien. Taran heeft weer een meesterwerk geschreven en ik kijk enorm uit naar de vervolgdelen.

Meer recensies van Iloon