Mooie mix

Inge Hulsker 30 juni 2021 Auteur
Het was niet helemaal wat ik verwachtte. Ik dacht dat het echt verhalen zouden zijn, maar het is per meisje een korte beschrijving van één bladzijde. Even verwachtingen bijstellen, dan is het alsnog interessant om al die levens te lezen.
Een mooie verzameling van bijzondere en vooral dappere meisjes & vrouwen. Goede mix van de verschillende tijden. Vrouwen die streden voor stemrecht, iets wat nu zo gewoon is. Vrouwen die belangrijke boeken schreven, die mooie muziek of kunst maken, die onrecht de wereld uit helpen.
Er staan vrouwen in van wie ik al lang fan ben, zoals Annie M.G. Schmidt en vrouwen van wie ik het vreemd vind dat ik nog nooit van ze gehoord had, zoals Melanie Rieback, computerwetenschapper.

Meer recensies van Inge Hulsker