Vooruitstrevend in 1913

Inge Hulsker 18 augustus 2021 Auteur
Ik kwam er wat moeilijk in, het begin is erg traag. Maar uiteindelijk raakte ik lekker in het verhaal. Mooi hoe Agneta in 1913 vooruitstrevend is. Ze lijkt te voorzien dat vrouwen steeds meer rechten krijgen. Ze doet er alles aan om te zorgen dat vrouwen niet in de goot belanden als ze ongehuwd zwanger raken. Haar vriendin Marit is hierin nog actiever en moderner, daar heeft ze een fijne steun aan.
De moeizame verhouding tussen Agneta en haar moeder is een mooi uitgewerkte verhaallijn. Hoe ouder ze worden, hoe beter ze elkaar gaan begrijpen.
De verhaallijn van Max vind ik wel wat ongeloofwaardige twists hebben. Die wordt ook niet echt naar tevredenheid afgerond. Mogelijk komt een van de volgende delen hier nog op terug.

Meer recensies van Inge Hulsker