Wisselend spannend.

Inge Otter-helder 20 januari 2019
Stendert is na een ongeluk in een situatie gekomen waarin hij rust en ontspanning nodig heeft. Hij besluit een periode in een pension te verblijven om die rust te pakken. Als er dan na een feestje plotseling een bewoner verdwijnt roept dat vraagtekens op. Hij gaat met een mede bewoner op onderzoek uit en stuit op allerlei gebeurtenissen uit het verleden. Het een heeft met het ander te maken en het is de vraag hoe alles met elkaar verband houd.

Vanaf het begin heb ik wat moeite in het verhaal te komen. Ik vind de opzet vrij warrig en de auteur heeft een aparte schrijfstijl wat ervoor zorgt dat je de aandacht erbij moet houden. Gebeurtenissen worden afgewisseld met muziek feiten en aan de ene kant is dat leuk aan de andere kant leid dat af.

Ik vind dat persoonlijk onderbrekingen in het verhaal die mijn aandacht te veel op eisen. Ik zit net lekker in het verhaal en vervolgens word er weer zo'n songtekst doorheen gegooid.
Verder is het verhaal wel heel spannend op zijn tijd alleen is dat een beetje een golvende beweging. Door de warrige opbouw moet ik af en toe terug bladeren om te bedenken waar en wat en hoe.

Het verhaal speelt zich in het verleden af en in het heden en zo word dat ook beschreven. Wat me wel intrigeert is de wilde hippie tijd die Nederland gekend heeft. Het is moeilijk in te schatten hoe dat geweest moet zijn en toch helpt dit boek daar een beetje bij.
Het plot word door het verhaal ernaartoe iets voorspelbaar gemaakt maar op zich is dat niet erg.

het einde is wel weer heel spannend en dan zit je toch echt wel een beetje op het puntje van je stoel.

Kortom een thriller op een iets andere manier dan gebruikelijk opgebouwd, maar wel een die zeker de moeite waard is.

Meer recensies van Inge Otter-helder