Op een morgen word banketbakker Jim wakker en weet hij even niet waar hij is. Hij blijkt twee jaar van zijn leven kwijt te zijn en heeft geen flauw idee waar en wat er is gebeurt.
Hij treft enkel een enorm sjacherijnige zoon en dat is nog zacht uitgedrukt. Waar zijn vrouw is? Dat weet hij ook niet.

De zoektocht naar de oorzaak en naar de twee jaar begint maar dat is nog niet zo eenvoudig.

Het boek begint vlot , Gelijk bouwt spanning zich op en je vraagt je als lezer af hoe het verhaal verder gaat verlopen. Echt wegleggen is al geen optie meer. Er word gevarieerd met verhaal lijnen. Dan komt de zoon aan bod dan weer vader en dan weer andere personages. Ook springt de tijd van hier naar daar en dat zorgt ervoor dat het boek geen moment saai is.

De prettige schrijfstijl zorgt ervoor dat je je niet ergert aan het feit dat men springt in de tijd. Naar mate het einde vordert komen er meer personages aan het woord en krijg je heel even het idee dat je door krijgt hoe het allemaal in elkaar zit.
Heel even dan want dan volgt het plot.

Als je het boek dan uit hebt zit je nog even in verwarring naar de mooie omslag te kijken. Eigenlijk zou het een en ander nog wel nader uit gelegd mogen worden in een uitgebreider proloog bijvoorbeeld.

Het boek vraagt om meer te gaan lezen van deze auteur.

Reacties op: Verrassend van Eind tot Begin

Kwijt - Sandra J. Paul