Weinig diepgang

05 juli 2015
Seeker is een leuk verhaal, maar het had nog zo veel beter kunnen zijn. De karakters zijn niet diep genoeg uitgewerkt en worden niet op een manier gepresenteerd dat je ze gelijk sympathiek vindt. Boven de hoofdstukken staat de naam van het karakter uit wiens oogpunt het is, maar dan in de laatste twee regels van het hoofdstuk komt er ineens een gedachte van een totaal ander personage voorbij: het is dus niet consequent. Als je vier verschillende oogpunten hebt kan het zo zijn dat je met alle karakters meeleeft en zo een strijd binnenin voert over wie er moet 'winnen', maar hier zorgt het er alleen maar voor dat het niet meer uitmaakt. Door de tekst op de achterkant had ik hoge verwachtingen, maar die zijn helaas niet waar gemaakt. Er is te weinig diepgang in de personages en in het achtergrondverhaal, er is geen onverwachte plottwist en er mist een sympathieke hoofdpersoon. Al met al een beetje een domper, dus niet meer dan een schamele drie sterren. Dit verhaal had op een ander punt moeten beginnen en moeten bestaan uit meerdere boeken, want dan komt dit pas echt goed tot zijn recht.

Meer recensies van