Voorspelbaar tot de max

05 september 2015
Het idee is leuk. Daar blijft het bij. Ik heb vantevoren de achterkant gelezen en in die, wat zal het zijn, driehonderd woorden staat het verhaal. Hetzelfde verhaal waar Lauren Kate binnen de kaft duizenden woorden voor nodig heeft. Het begint langzaam en het feit dat het meeste pas gebeurt in het laatste tiental bladzijden maakt het des te frustrerender dat je al weet wat er gebeurt: er is geen onverwachte plottwist, geen climax, niks. Gewoon hetzelfde verhaal als op de achterkant, maar dan tien keer zo uitgebreid, en dat is niet iets goeds.

De eerste serie van Lauren Kate heb ik verslonden, dus dit was niks minder dan één grote teleurstelling. Als je houdt van voorspelbaarheid moet je dit boek zeker lezen, maar als je houdt van spanning en avontuur raad ik je aan niet je tijd te verdoen met dit boek. Als je dan toch het boek wil lezen, ondanks mijn welgemeende waarschuwing: lees niet de achterkant. Lees er niks over. Begin erin, lees het uit, vorm je eigen mening en lees dan de achterkant. Had ik gelijk?

Meer recensies van