Am i losing my mind?

Ingridje 02 maart 2023
Vincent Roels, verpleger van beroep, krijgt de opdracht van zijn beste vriend Erik, om in te staan voor de verzorging van zijn moeder. Peggy Vermoes lijdt aan een snel genererende spierziekte waardoor ze gebonden is aan haar rolstoel. Deze rolstoel helpt haar door gesofisticeerde technologie te communiceren met de mensen rondom haar.
Maar Vincent draagt een geheim met zich mee dat maar enkele mensen kennen. Op een zekere avond begint zijn patiënte wartaal uit te kramen en krijgt hij verwijten van Peggy die zij onmogelijk kan weten.
Vincent komt in een draaikolk van emoties terecht waarbij hij denkt dat hij de genen van zijn moeder heeft geërfd die tijdens een manische depressieve bui zelfmoord heeft gepleegd.
Wat gebeurt er allemaal, wie speelt er een spelletje met hem, wie kan hij vertrouwen en voor wie moet Vincent oppassen? Verliest hij zijn verstand of is er meer aan de hand? Wie helpt hem uit deze nachtmerrie ontwaken?

De patiënt heeft een intrigerende cover, de proloog trekt de lezer onmiddellijk het verhaal in. En daar komen de eerste twijfels boven water. Bij ieder incident dat er voorvalt heb je als lezer de nodige vragen. Wie zit er achter dit alles? Is de rolstoel van Peggy gehackt en zet iemand anders haar ertoe de dingen te zeggen die Vincent alarmeren? Is het misschien een psychose van Vincent of is het waar? Wordt hij bespeeld om zelfmoord te plegen of gaat het zo ver komen dat Vincent zelf een moord pleegt?

Het verhaal is supervlot geschreven en is ontzettend spannend. Maar als lezer begin je aan je eigen gezonde verstand te twijfelen. Zit er iets van waarheid in of speelt het verhaal zich af in Vincents brein? Beetje bij beetje komt de oplossing tevoorschijn.
De patiënt is een hele klus om uit te puzzelen en het verhaal kruipt onder je huid. Superorigineel plot dat mijn eerste kennismaking met deze auteur me benieuwd heeft gemaakt naar haar andere thrillers.

Meer recensies van Ingridje